Bootstrapping en detailforretning

Starte en virksomhed er altid lettere, når du har nogle midler, og alt for mange business rådgivere vil fortælle dig at vente, indtil du har en betydelig mængde af kapital inden lanceringen. Men hvad nu hvis du bare ikke kan hæve pengene? Så er det tid til at ignorere råd af disse rådgivere og hoppe ind i kampen.

Selvfølgelig, hvis der er nogen finansiering, og ønskede at finansiere din nye detailforretning ud af din egen dårligt finansieret baglomme, får man seriøst revurdere dit koncept. Varsel, vi siger “revurdere,” ikke “forlade.” Faktisk er det stadig muligt at starte en detailforretning uden at punger ud med store penge for detail-plads, lager og reklame. Det er ikke en nem ting at få tilskud til en detailbutik, især en, der er helt nye. Ekspansionskapital er lidt lettere at komme med, hvis du allerede har en butik, der er at tjene penge, men hvis du har fået dine øjne på at køre en splinterny boutique, dem finansiering dollars vil blive knappe. Om den eneste måde du vil være i stand til at overbevise et finansieringsselskab eller bank til at give dig er penge til at starte en ny detailforretning hvis du er villig til at sætte op egenkapital i dit hjem som sikkerhed mod lånet.

Og ja, hvis du har aktier, bør du forvente at gøre dette. Men €” hvad med resten af os fattige folk, der ikke har nogen aktiver, ingen besparelser at tale om, og kan ikke få en signatur lån? Er vi dømt til et liv i løn slaveri? Nej. Vi nødt bare til at starte ud lille, så lille, at vores nye forretning ikke ville selv røbe sig oppe i radar af hvad de fleste mennesker kalder en lille virksomhed. Hvad vi taler om her er en “mikro business” €” en, der kan startes med meget lidt eller ingen up-front kapital.

Traditionel business visdom opfordrer til en forretningsplan, der beskriver dit forbrug for det første år, og hvor pengene skal komme fra. Dit oprindelige mål kan have været at åbne en lille butik i storcenteret €” men husleje i de fleste indkøbscentre selv for en lille butik ofte gå til tusindvis af dollars om måneden. En “bootstrap” detailforretning er en, der starter med enten ingen eller meget lidt midler, således at rummet i indkøbscentret er udelukket.

Naturligvis, din første bekymring er lager, og uden penge, du ikke kunne bære meget af det. Overveje, hvad du forestiller dig at sælge, og reducere disse elementer til at omfatte kun dem, der har den højeste margen og den hurtigste mulige turnaround. Starter ud med speciale i en halv snes poster, der sælger rask vil prime pumpen, så du kan tilføje mere lager senere.

Som for detail-plads, selv om mall er ud, tage et kig på andre områder, der kan tilbyde billigere leje, selvom rummet er meget mindre end hvad du havde i tankerne. Der kan være en eksisterende virksomhed, der ville være et supplement til din, med nogle plads til overs der er der mulighed for at gøre en handel. Og spærring der starter uden nogen permanent detail-plads på alle. Mange vellykkede detail butikkerne startede sælger udelukkende på lokale festivaler, landmænd markeder, loppemarkeder og speciale viser, hvor du lejer plads ved dag eller uge. Mens du sælger på disse steder, indsamle en kunde mailingliste, så du kan sende dine bedste kunder en kort, når du er i stand til endelig flytte ind i en permanent detail-plads.

Vigtigst af alt må ikke antage, at du ikke kan gå ind i erhvervslivet, bare fordi du ikke har en masse penge.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *